R.I.P Stefan Liv. 21/12 1980 - 07/09 2011

Hejsan.
Ja, vart ska man börja?
Sverige har tappat en fantastisk målvakt.
Sverige har tappat en fantastisk person.
Men framför allt har familjen Stefan Liv tappat en fantastisk make och fader.
Jag har aldrig träffat Stefan. Men utifrån intervjuer man tittat på och läst vad fantastiskt ödmjuk Stefan verkade vara.
Det går inte att beskriva vilken sorg man känner även fast man inte hade med Stefan att göra förutom att man tittar på sporten han utövade.
Får en klump i halsen som kan jämnföras med en fotboll med storlek 5 när jag tänker på hur ledsen hans nyblivna fru Anna är. De giftade sig i juni i år. De planerade att familjen skulle komma över till Stefan i Ryssland. Han hade 2 grabbar vid åldrarna 3 och 5 år. Herregud.
Man får en sådan uppfattning om livet. Det kommer som ett slag i ansiktet sådana här gånger.
Saker vi tar förgivet. Innan jag satte mig och skrev detta kramade jag om mina föräldrar och sa att jag älskade dem. Allting kan gå så jävla fort. Ena stunden tror man att allt är bra för att ögonblicket senare vara en katastrof. Men det är så livet är utformat. Det är så det är och det är väldigt svårt att göra någonting åt det.
Vi tar saker förgivet. Jag vet att jag gör det. Efter jag skrivit detta kan jag GÅ ner och ta en macka och äta den utan att tänka på någonting. Medans på flera ställen om i världen finns det männikor som sitter i rullstol, och deras största dröm är att ställa sig upp och ta 2 steg. Vilken otrolig glädje det skulle ge dem. Det tar jag förgivet. När jag äter mackan så finns det människor som skulle kunna gå genom eld för att få den.
Sådana tankar kommer upp i mitt huvud när sådana här tragedier händer.
På söndag är det 9/11, 11/9 eller 11 september 2011 säga hur man vill, men det är 10 år sedan världen förändrades.
Då kommer tankarna åka iväg till alla människor som tappade sin fadrer, moder, man, fru, bror, syster, son eller dotter. Vilken enorm saknad.
Det tar ett ögonblick att förändra en massa liv.
Så ni som läser detta, ta vara på era nära och kära.
Ha det bra, ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0