Timrå IK

Hej.
Det har varit mycket funderingar om vad jag ska skriva här på bloggen. Jag vet inte ifall jag vill sitta och skriva ner vad jag gör på dagarna.
Jag skriver inte för att bli känd, jag skriver inte för att alla ska veta vad jag gör. Utan jag skriver för att jag vill hålla uppe med svenskan. Eftersom man inte går i skolan längre så vill jag i alla fall skriva av mig och träna. Läser väldigt mycket kröniker och diverse meningsfulla bloggar. Inga meningslösa bloggar som "kissies"
För att vara ärlig var jag in där för ett par dagar sedan. Om jag uttrycker mig lite snällt så var det den mest horribla svenskan jag någonsin läst.
Det var stavfel, grammatikfel och ingen som helst meningsuppbygnad. . Den var urusel. (Bara för det så lär jag skriva massor av stavfel och diverse.)
Men för att komma tillbaka till ämnet så har jag inte riktigt hittat någonting jag verkligen vill skriva om. Det finns egentligen 2 saker jag är väldigt passionerad i och det är nummer 1 ISHOCKEY och TIMRÅ IK. Nummer 2, Arsenal.
Arsenal följer jag inte live. Svårt att skaffa sig en ordentlig uppfattining om hur dom spelar via tidningar och andra bloggare. Det går ju inte. Då blir det bara pannkaka.
Men Timrå IK följer jag live och jag har fruktansvärt mycket åsikter om dem. Så jag funderar på att skapa en Timrå IK blogg. (som jag kommer ha här på www.Pierrehammarstrom.blogg.se).
Jag kan till och med blixtra till med en ljudblogg. Men det blir inte ofta. I alla fall inte ännu.
Det vart en lång inledning på detta inlägg, men jag ville förklara för er varför jag haft ett sånt fruktansvärt uppehåll. IGEN.  Det är dåligt av mig men jag har som sagt inte haft något riktigt vettigt att prata om. Att prata om alla problem i världen är meningslöst. Då får man skriva i evigheter.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Timrå IK
När Timrå byggde den fantastiska borgen E.ON Arena så flyttade ett spöke in. Skadespöket. Den följer med Timrå IK i bussen, på flyget och i hockeytrunken.
Alla säsonger Timrå spelat så har truppen varit så skadefyllt att man nästan gråter. När Timrå får tillbaka en spelare från en skada så blir nästa skadad.
Timrå har alltid haft en liten ekonomi och inte haft de där fria tyglarna som kanske Frölunda, HV71, Färgestad och Djurgården har. Och skadorna gör det ju inte lättare heller. När flera spelare försvinner på grund utav skada så blir truppen väldigt liten. Vilket gör att spelarna måste spela flera minuter fler än de borde.
Och då blir man tröttare i längden. Och är man trött så blir det lättare att man blir skadad.
Timrå skadelista har varit väldigt lång under denna säsong. Som de tidigare. Men i år har väldigt många viktiga spelare varit borta.  Men nu börjar det att ljusna på skadefronten. Och vi fått in bra förstärkning men det tar ju på ekonomin. Trots spelaren är skadad betalar Timrå lön i 3 månader innan försäkringskassan tar över.

Skadelistan

Målvakter, Magnus Åkerlund (Knä) Han kommer nog tillbaka i slutet av nästa vecka.
Juha Pitkimäki, (Höft) Han kan spela men störs utav smärtor i sätesmuskeln.
Backar, Antti Halonen (Knä): Troligen tillbaka i helgen.
Fredrik Sonntag(Muskelfästet): Småskadad.
Forwards, Alexander Larsson (fot): Har stukat foten och är troligen tillbaka nästa vecka.
Fredrik Hynning (fot): Har haft skruvar i foten som nu har blivit bortagna, en månad.
Anton Axelsson (Knä): Borta resten av säsongen.
Timo Pärssinen (Rygg): Femte diskbråcket, kan vara borta resten av säsongen.
_______________________________________________________________________________________________
Nyförvärv under säsongen:

Målvakter: Gustaf Lindvall (Lån från Sundsvall.
Aleksis Ahlqvist (lån från KaIPA)
Fredrik Pettersson- Wentzel (Almtuna)
Backar:   Anders Eriksson ( Nu i MoDo)
Marcus Hagström (Lån från Sundsvall)
Forwards: Matt Murley
Jamie Lundmark
Mika Viinanen

Målvakter, Magnus Åkerlund (knä): "Får nog räkna med slutet av nästa vecka."
Juha Pitkämäki (höft): "Kan spela, men störs av smärtor i sätesmusklerna av
Joakim Mattsson (Lån från Sundsvall)
Gustaf Thorell (Lån från Sundsvall)
_______________________________________________________________________________________________
Jag tror jag fick med alla. Och Timrå berättar att de kanske inte är klara på transfermarknaden innan den stänger den 31 januari 24.00.
Jag hoppas på att Matt Murley ska förlänga sitt kontrakt med Timrå. Det ska bli officellt de närmaste dagarna. Jag håller tummarna.
Fredrik "PW" Pettersson- Wentzel säger följande om flytten till Timrå.
" Förra säsongen kom jag från ingenstans och tog vara på chansen. Jag spelade i ett grymt lag, som hjälpte mig mycket. En perfekt första säsong. I vinter har det inte gått lika bra, det är inget att sticka under stolen med. Men jag har inte fått samma hjälp i år, försvars spelet var inte lika bra och jag har haft lite otur i de matcher jag stått i de matcher vi spelat dåligt. Målet var att komma med till junior-VM och sen komma till Elitserien. Nu har jag nått båda"
_______________________________________________________________________________________________
Jag tycker själv att inlägget är lite slarvigt men det får ni ta, eftersom det är mitt första "långa" inlägg. Imorgon spelar Timrå mot Brynäs. Då kan det komma ett inlägg om matchen och lite annat.
Tror jag ska börja med " Citat i borgen". " Rykten som cirkulerar" och en massa annat smått och gott.
Men som sagt, jag är till och med för trött för att läsa egenom och rätta nu. Nu ska jag sätta mig framför mitt andra röd-vita lag och se de spela mot Lecce i FA-cupen.
Ha det bra och vi hörs av imorgon eller på fredag!
Pierre Hammarström

Kommentarer
Postat av: Kääs

Amen kääs ; D Bra skrivet fras!

2011-01-19 @ 21:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0