Detta KAN Lösas Internt!

Hejsan hoppsan trallelale la, när julen, just ja. Julen är ju över, my bad..
Har aldrig lämnat en ishockeymatch efter 1 och en halv period. Hur än illa det har sett ut. Men jag stod inte ut.
Det fanns ingenting underhållande på isen igår kväll.
Allt såg så jävla slöt ut. Ingen vågade ta några beslut överhuvudtaget. Ingen ville lösa problemet som fanns på isen. Sen kan man inte beskylla Nichlas Torph för målen. Utan han var i en situation ur det klassiska ordspråket inom idrott,"Fel man på fel plats vid fel tillfälle". Sånt händer.
Kent Norberg har sagt att spelare ska både komma in och lämna. 1 spelare har lämnat, 4 har kommit in. Vart är topp backen de letat efter sen i augusti? Finns det ingen? Och att David Petrasek skulle komma till Timrå är lika stor chans som att Timrå ska vända och vinna serien i år. Med det menat, no chans i hell!
Nej, och det där värvarpaketet de gick ut och tiggde med, det verkar ha gått åt nya kontorsstolar. För inte fan har de visats att de investerat på spelare..
Hade jag varit sportchef för Timrå IK. Hade jag tagit bort "Perra" och Clabbe så fort Harald Lückner fick sparken.
Tagit Ante Karlsson som andretränare och Harald som given etta. Han kan vända detta. Han har varit i kvalserien förut. Han vet vad som krävs från honom och spelarna.
Jag skulle sparka Marcus Högström lika snabbt som den gode Zlatans bil accelererar från 0-100. Vill säga 1.6 sekunder. Yared Hagos skulle jag spika fast i bänken I OMKLÄDNINGSRUMMET. Snacka om öronbarn, vart är balansens någonstans. Han ligger och gör snöänglar på planen. Han han ramlar i varenda situation. Jag skulle ta av Elias Granath det stora värdefulla C'et. Det skulle jag ge till Pelle Hallin. En man med Timrå hjärta. Men man som vet hur man bär ett lag. Kanske inte med att göra en massa mål. Utan han vet exakt hur man ska vara som kapten. Jobba JÄVLIGT hårt för laget.
Det finns så mycket som man BORDE göra som inte går att utföra. Steg ett på min lista är gjord. Nu väntar jag på att steg 2 att ta in Harald ska utföras. Sedan hoppas jag att de andra också utförs.
Men nog om ishockey. Ikväll är det nyår och det ska firas in!  Jag gör det hos familjen Carlsson och med familjen Engberg. I alla fall en del av den!
Vi syns 2012!
Be Careful
Pierre Hammarström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0