Grattis!!

Grattis vill jag säga först till Mamma som fyller *0. Säger inge mer ;).

Sedan grattis till Växjö som tagit sig upp till Elitserien. Stort. Hållit på Växjö sedan förra året då jag såg de i kvalserien. Vart lite förälskad i Victor Fasth så jag följde dem. Ärligt talat så har jag inte följt dom super mycket, utan jag har tittat på hur de gått för dem och vart riktigt glad då jag såg att de tagit sig upp. Bra gjort.


Morgonen började med att jag fick ett sms klockan halv 8 (!!!!!) Det var om hämtning, eftersom jag spenderade natten i Söråker. Så behövde jag skjuts hem. Men jag somnade om och det behövde jag verkligen, aj så lite jag har sovit denna vecka. Jag är uppe sent på kvällarna och kliver upp tidigt. Blir förbannad på mig själv varje kväll jag tittar på klockan och inser att fanskapet har blivit 01.30 innan jag somnar.


När jag kommit hem från söråker hoppade jag in i duschen och precis när jag var klar så kom bror med sambo och dotter på 2 månader. Och det blir ju ett sånt liv innan man får krama och gosa med henne, alla andra hinner före och ska hålla i. Jag är inte den som ska fram först utan jag släpper fram de andra och tar henne sist.


Efter RIKTIGT god mat som bestod av, fransk potatisgratäng. första gången och verkligen inte den sista, Oxfilé och någon fantastisk sås som broder gjorde.

Men före det så var det en väldigt god förrätt. Det var räker, ärter, morötter, sallad och något mer. Men otroligt god var den. Efter det så var det huvudrätten som jag beskrev ovanför.

Efterrätten hade jag hand om och det fick bli, glass,björnbär,hallon, blåbär och smulad vitchoklad allt samlat i ett vinglas var. Riktigt smarrigt om kocken själv får säga det.
Till allt detta fick det bli en smarrig bira till. Riktigt god, nu har jag inte namnet i huvudet. Men den kommer det bli varje gång jag ska äta kött i sommar.


Påtal om sommar så kan jag inte vänta på den, enda sedan snön började falla så har jag verkligen längtat till sommaren. Jag är ingen vinter människa. ´Jag är ANTI snö. Nej smält bort så vi får fram gräsmattorna.

När jag känner lukten av nyklippt gräs så blir jag lika galen som kossorna blir till deras första sommarbete.
Så nu väntar jag bara på att få vakna och se att ALL snö är borta. Så jag kan få känna doften av nyklippt gräs.


Men jag tackar för mig för denna vecka. Imorgon börjar än ny vecka. Får se ifall det blir jobb imorgon, har inte fått något än så länge. Hoppas telefonen ringer imorgon.

Ha det bra!

Pierre Hammarström

Kommentarer
Postat av: Michelle

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2011-07-13 @ 01:49:26
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0