Valet är ditt! Var inte rädd för att framföra din åsikt. Jag tror på dig och din åsikt!!

Hejsan

Idag gör jag en liten mjukstart på bloggandet.

Det känns som att jag är skyldiga er detta, pga eran väntan.

Ni som kollat ifall jag skrivit.

Detta var ett litet test. Jag hade ingenting att skriva om.
Inte någonting som var intressant heller. Men jag kände mig skyldig er ett inlägg.

Idag vart jag påmind, en gång i tiden var det en klok man som sa någonting. "Jag må hata din åsikt, men jag är berädd att gå i döden för den"

Det kan jag inte påstå att miljöpariet är. De har sagt ifall Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen ska de gå över till Alliansens sida bara för att de vägrar sammarbeta med Sverigedemokraterna. Misstro mig inte kära läsare. Jag stödjer inte Sverigedemokraterna. Men jag måste hålla med Voltaire. Jag kan bara låta dem ha sin åsikt.

Har det svenska folket den åsikt att de vill ha in Sverigedemokraterna in i riksdagen så kan inte miljöpariet byta bara för att dom inte vill sammarbeta med dem. Vad är det för demokrati ifall vi ska bli mot arbetade bara för att politikerna inte vill sammarbeta med ett annat parti.

Är det så jobbigt att sammarbeta? ja då måste dom kliva ner ifrån sin post som språkrör eller vad de nu än är.

Vi går in i ett stenhårt val. Bara jag som tycker att det är jobbigt att bestämma sig?

Jag har tittat på många debatter, lyssnat på disskutioner överallt. På uteseveringar, internet och vid köksbordet.
Men jag kan trots allt inte bestämma mig. Det kommer bli en svettig uppgift att stoppa lappen lådan . Jag kommer nog bestämma mig den gång det är min tur att stoppa lappen i kuvertet och i lådan.

Det är löften hit och dit. Alliansen lovade oss ungdomar en massa arbete. Sverige har aldrig varit så arbetslös som det är nu. Ska det vara så att arbetsgivare ska ha ett och ett halvt år på sig att bestämma sig ifall vi kan utföra det jobb vi söker? Ska en prov anställing vara på ett och ett halvt år?

Åt andra sidan, vi vill ha bort alla som lever på bidrag. Folk som verkligen behöver dem, en ensamstående mamma som har 2 arbete men som inte varken har tid eller pengar på att spendera tiden med barnen.
Barnen har det sämre än skolkamraterna som lever i välbyggda förhållande i hemmet. En sådan person vill jag ge bidrag till. Men till en sådan som inte ens går till arbetsförmedlingen eller inte går på en ända arbetsintervju förtjänar inte bidrag. 

Det kommer bli svårt att välja. Men jag kommer att rösta. Det är en plikt för en person över 18 år. Inte en skriven plikt, men en moralisk plikt.

Alla har en åsikt. Vissa kanske är lite rädda för att framföra den, men bara för att en person inte säger någonting så har personen alltid en åsikt.

Var inte rädd att gå till eran val lokal, framför din åsikt i din ensamhet. Det är bara du som vet vad du röstar.

Inlägget kanske var lite rörigt, felstavat och dåligt byggd. Men klockan är halv 1 på natten till fredag. Det får bli min ursäkt.


Valet är ditt! Var inte rädd för att framföra din åsikt. Jag tror på dig och din åsikt!!


Pierre Hammarström.









Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas du haft en fin dag! =)

2010-09-10 @ 00:50:08
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0