Stor, svår, jobbig,rolig och spännande framtid framför oss.

Hejsan

Idag är en stor dag. Eller det har varit en stor dag. Timrå IK har haft sin första match för denna säsong i E.ON Arena. 

Sommaren jag varit ett nerv vrak. Det har varit en lång och utdragen tortyr. Att gå och vänta på nedsläpp är galet irriterande. Det är inte bara spelarna som tycker att sommar träningen är jobbig. Även vi supportrar. Men som rubriken säger, vi har en Stor, svår, jobbig,rolig och spännande framtid att se fram imot.

Redan när jag läste att första värvningen var klar så vart jag nervös. Nervös på hur säsongen skulle se ut. Hur vi skulle spela, vilka kedjor och framför allt vem ska stå i mål. Eftersom vi  "bara" hade Åkerlund. Sedan var det en massa rykten om målvakter hit och dit. Jag gick länge och hoppades på att Daniel Larsson skulle krita på ett kontrakt från Timrå. Men i sista sekunder kommer laget som dem flesta Timrå supportrar inte klarar av, HV 71 och ger honom ett kontrakt förslag. Valet vart nog ganska enkelt för Larsson. Det gynnade hans banksaldo att skriva på för HV71.

När spekulationerna kom att Timrå skulle värva Pitkimäki började jag svettas. Det kan inte vara möjligt. Han hade sina stor dagar i Mora. Men valet föll på honom. Jag svettas fortfarande, för jag vet ännu inte hur han är idag. Men idag när jag såg Åkerlund spela mot laget som ALLA Timrå supportrar avskyr, Modo Hockey.
Och jag måste säga att han verkligen lugnade ner mig. Jag har nästan alltid sett Åkerlund som en back-up. Men det är nästan tvärt om. Att Pitkimäki ska vara en back-up till Åkerlund.

Sedan var jag inte ett dugg orolig över våran back uppsättning. Tomas Skogs var bra i slutet av säsongen. Han var rättare sagt riktigt bra. Vi har även Sebastian Erixon som också var riktigt bra förra säsongen. Sedan anslöt Halonen och Jokela som jag läste mycket om och då vart jag väldigt lugn. Finns bara ett problem nu på backsidan och det är Pär Styf. En gammal kämpe, Timrå hjärtat sitter där det ska. Men (tyvärr) har Pär "YR" Styf så mycket skadad.

Fordward sidan var jag väldigt skeptisk till när Magnus "Mänge" Päjaarvi-Svensson (Uttala Päjaarvi med enelska, roligare så.) Vem skulle hålla farten ute på kanten. Vem skulle göra så fasligt mycket mål mot Frölunda. Det var inte en enda match denna säsong tror jag som "Mänge" inte gjorde mål på Honken och Fröluda. Men det tillkom massor av forwards. Marin Röymark, Pär "Pelle" Hallin, Kim Hirschovitch (?) Ikka Piikarainen (?) med flera.

Jag saknar fortfarande Martin Sonnenberg.
Han kommer alltid vara en favorit för mig. En kille som kastar sig och täcker skott och står upp för laget. Killen vi har saknat sedan Sanny Lindström lämnade för att pröva vingarna i Schweiz.

Men jag kommer nog fortsätta sakna honom när Lindqvist (Sportchefen) säger att det inte finns någon plats i budgeten.

Jag förstår Martin Sonnenberg också. Han bor i Kanada med fru och dotter så jag förstår att han vill ha pengar för att lämna sin fru och sitt barn i Kanada för att åka till Sverige och Timrå för att spela hockey.

Men efter att sett matchen idag är jag inte orolig längre.

Timrå vann med stadiga 4-2.

Matchen berättar jag om imorgon.

Ha det bra så länge.

Pierre Hammarström



Kommentarer
Postat av: Mattias "ferrell" Engberg

Haha MÄNGE;D

2010-09-01 @ 22:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0