Mellan himmel och helvete



Timrå spelade som de var guds lag i torsdag borta mot MoDo.
Det var sådan energi på planen att man vart alldeles till sig i tv-soffan.
Timrå spelarna såg ut att ha roligt. Igår såg de ut som att de hade målat
om i omklädningsrummet och att "perra" tvingat dem att titta på det torka
innan matchen.

Timrå
spelade hemma match igår. Det var runt 5000 som trodde på en vinst. Det var lönehelg. Folk "offrade"
en del av sin välförtjänade lön. För att se Timrå IK spela ishockey. De hade säckert titta på MoDo matchen och trott att de skulle komma ut med samma energi, för det gick ju mot MoDo. Jag trodde det.

Men när Timrå kom ut på isen inför dessa 5000 så var de energi lösa, De var oengagerade och vilje lösa.
Per Hallin gjorde dock första målet. Men sedan gick det käpp rätt åt helvete. Det händer ofta att Timrå tappar in ett mål med 20-10 sekunder kvar av perioderna. Och visst hände det denna lördagskväll. Juha Pitkimäki fick chansen mellan stolparna. Varför förstår jag inte. Magnus Åkerlund stod för en hjälte insatts i torsdags, men får inte chansen. Det är lite mobbing. Det finns bara 2 anledningar till att han inte fick spela. 1 Han hade ont i knäet. 2 Han hade klappat till Perra.

För jag kan inte se andra orsaker för att inte få chansen. Jag tycker att Juha har bevisat att han är för dålig för att vara första målvakt. 2 av målen går rakt egenom honom.

De 3 som verkligen ville spela ishockey var 51. Anton Lander 8.Per Hallin 22. Martin Röymark. Sedan var de andra bara Hynning spelare.

Och med Hynning spelare menar jag att man vill inte ha pucken, man vill inte åka skridskor (förutom när man ska åka till båset för att byta) man vill inte gå in i närkamper. Det är en Hynning spelare.

Det ska inte vara möjligt att göra 4 mål i E.on Arena om man är på besök. Men nu tycker jag att det är ett MÅSTE att Magnus står mellan stolparna nästa match. Timrå IK har förlorat med 1-4 flera gånger hemma denna säsong. Mot MoDo, AIK 2 gånger, och Luleå. Det får inte hända en gång till. För då är vi i det stadiet att det blir som jag skrev för ett par inlägg sedan, Att E.ON Arena blir en arena, och ingen borg.

Vi måste vinna mot HV71 för att bevisa att det ska vara omöjligt att vinna i E.ON. Klacken hade dåligt sting igår.
Så nästa match tror jag att de får förstärkning. Jag funderar starkt på att gå och ställa mig där.

Den som är sugen att följa med mig och stå där får gärna höra av sig på något sätt. Inte kul att stå där själv! Vore roligt ifall någon skulle stå där och skrika med mig.

För att sammanfatta allt tror jag att hela Timrå IK, laget och klacken var trötta efter MoDo matchen. Men jag tycker synd om alla de som "slösa" bort en bit av sin lön för att se sina hjältar att spela på detta vis och ännu en gång förlora med 1-4.

Senast de spelade mot AIK och förlorade med 1-4 så dog en gammal Timrå supporter utanför E.ON Arena. Han var så förtvivlad att han tog sig för bröstkorgen och ramlade i backen. Räddningspersonal och polis gjorde allt i sin makt för att få igång denna trogna Timrå supporter. Men han dog senare på sjukhuset. Jag ville uppmärksamma Timrå spelarna att det finns folk som bryr sig så pass mycket. Men att Timrå spelarna bara skiter i det och gnäller över sina löner.


Spelare som Pär Styf. Se till att du förtjänar det. För det gör ingen av er. Kim Hirschovitch förtjänar inte 300 000 i månaden. Förtjäna pengarna. Då kommer folket. För just nu så tillfredställer ni inte eran arbetsgivare. Eller löne betalare. Publiken är eran viktigaste inkomstkälla. Tillfredställ dem med energifyllt spel och massor av vinster så ska du se att de betalar dina pengar. Ni hade äntligen visat publiken att ni är påväg tillbaka med ett par segrar i ryggen. Sedan går ni ut och spelar på detta sätt. Jag skulle inte betala för att se er spela igen.

Vi får hoppas att publiken tror att det var en engångsförtelse. För det gör jag. För jag vill inte att vi Timrå supportrar ska behöva vandra mellan himmel och helvete denna säsong också.

Skillnaden mella matchen MoDo - Timrå och matchen mellan Timrå - Luleå var lika stor som skillnaden mellan Himmel och Helvete

Pierre Hammarström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0