ännu ett sport inlägg

Hejsan.


Nu kommer ännu ett sport inlägg. Ska försöka minimera dessa sport inlägg. Men det är ju så svårt när man tittar på så mycket sport. 

 1 MoDo Timrå 5

Vilken match, försnacket vid middagsbordet hemma hos Hammarströms var väldigt negativt. Med tanke på att Timrå skulle spela utan D. Corso och M.Karlsson. Corso hade varit vår poängmakare i 3 matcher efter uppehållet. 4a poäng på 3 matcher. Kedjan med D.Corso A.Lander och T.Pärssinen bar verkligen Timrå i sista perioden mot Södertälje. Vart lite besviken att inte Matt Murley var klar för spel idag. Alllting hängde på förbundet, hur snabba det var att jobba med pappren. Då kan man fundera ifall de hört talas om fax.

Men matchen började och det var väldigt jämnt. Timrå drog på sig någon utvisning efter massa kalabalik framför Timrå målet. Då sa jag till mamma att du smäller det. Och det gjorde det, men i motsatta kassa än vad jag trodde.

Pucken gled efter sargen och man såg A.Axelsson åka "ikapp" kamerna och tog pucken vid sargkanten, då sa jag till mamma att det där går ju inte, men jag insåg inte hur fri han var. När A.Axelsson var i offensiva zon hade inte MoDo spelarna kommit i mittzonen, så kändes det. Sedan lägger han in den bakom Tuomas Tarkki i MoDo målet.

Hur Timrå kan ha sämsta boxplay procent i hela ligan förstår jag inte. Jag tror Timrå gjort 4-5 mål i boxplay denna säsong. Men en anledning kan ju vara alla j*vla utvisningar vi åker på. Och tittar man så är det ofta återfalls förbrytare som Halonen och Styf. Andra perioden hade spelade Timrå 12(!!!!) minuter i boxplay. 12 av 20. Helt galet. Det var samma domare som tog ut Timrå spelarna. Vissa förtjänade det och vissa inte. Men det var så tragiskt jobbigt för en Timrå supporter som mig att sedan se samma domare stå att prata med deras matrialförvaltare och sedan skratta och "dela" vattenflaska. Självklart så tror jag inte att det hade ett samband men det var lite komiskt. Men som tur var lyckades inte MoDo göra några mål.

Orkar inte ens kommentera MoDo´s mål. Pga NR 39 Pär Slynvadet. (Svartvadet.)

Men Timrås PowerPlay var ju enastående. 3 försök 3 mål. Skapligt, hyfsat och helt fantastiskt.
Och det känns skönt att Ilkka fick göra 3 mål på 3 skott. Skönt att han fått igång mål formen. Nu betyder inte det att han kommer göra massor av mål. Men att det blir lite oftare.

Åkerlund var också jätte duktig idag. Jag tror han bevisade att han ska vara NR 1. Hoppas han står på lördag.

Mycket rykten från om Timrå som det spekuleras runt i media. Björn Svensson påväg till Frölunda Indians (vem är inte påväg dit). Emil Sandin ska tydligen vara på ingång, enligt honom men hans agent dementerar? Det är för mig konstigt. Emil Sandin som spelade i Brynäs förlust mot just Timrås J-20 lag. Hans Brynäs förlorade med 1-3. Och gissa vem som gjorde ´Brynäs mål, jo just det, Emil Sandin.

Sedan är det många som fortfarande spekulerar i Martin Sonnenberg. Som jag förstått det så ska han ersätta Matt Murley. Eftersom Timrå skrev ett 2 månaders kontrakt med honom. Alltså vill dom ha in honom tills Sonnenberg kommer. Miika Viinanen har också kontrakt till Januari. Men pga regeln att man bara får ha 2 transatlanter i laget gör att det blir regelmässigt omöjligt att ha D.Corso, M.Sonnenberg och M.Murley i samma lag. Så troligtvis lämnar Matt och Viinanen får vara kvar. Men det beror också helt och hållet på B.Svensson. Hur han väljer att göra. Han tackade nej till Luleå här i veckan. Men varför skulle man välja Frölunda före Luleå?

Han kan ju inte välja jumbolaget före 2an luleå bara för att det är kallt och mörkt uppe i Luleå. Det går väl inte? Eller?

Tittade även lite på Frölunda-Djurgården efter Timrås match var slut. Under straffarna så var det ganska klart att ingen i Frölunda vågade avgöra. Ingen ville egentligen lägga straffarna. Självförtroendet är nere i bptten. Alla sköt mitt på målvakten. Ingen vågade misslyckas med en fint. Djurgårds spelarna dribblade men Jocke Lundström var med på "noterna". Tillslut kändes det som att "Kenta" fick tvinga Toni Koivisto att lägga en straff. Som han förvaltade på bästa sätt.

Djurgården valde att satsa på Niklas Falk, gamla trotjänaren. Man får snart knuffa runt honom på isen i en rullstol. Karln vägrar sluta. Men han missade med ett töntigt skott mitt på Lundström.

Så Frölunda har verkliga problem trots 2 poäng på borta planen. De måste få igång självförtroende, få sina spelare att våga misslyckas.

Men för mig får det förlora varje match. För jag börjar avsky Frölunda. Inte pga spelet utan för deras sätt att gå fram på spelar marknaden som några bulldosers. De rensar lag på lag på deras bästa spelare. Jag vet inte hur många Timrå ex spelare de har haft sedan "Nubben" tog över, vi kan räkna. 1.Hahl 2. Mikko Lehtonen 3. Pyörälä
4. Robin Lindqvist. De var ute efter Magnus Pj Svensson ett tag också. Nu kanske Björn Svensson blir den 5. Vi får inte glömma att de tog våran gamla tränare också. Så 5 gamla örnar har på något sett tillhört Frölundas organisation. ja 6 med Nubben då.

Men jag glädjer mig för varje förlust.

 Men nu får det vara bra för idag. Det drog iväg här på slutet. Men ni får ha det bra. C Ya!!

Pierre Hammarström








Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-01-13 @ 00:01:13
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0