Ny vecka och nya möjligheter

Hej hopp.

Idag var första arbetsdagen avklarad. En massa att göra. Tiden gick lagom fort, kan gå snabbare bara den vill. Jag tror jag måste trimma klockan, dreva den eller vad som helst. Bara den går fortare. Jag vet inte varför jag vill att den ska göra det. Jag blir ju arbetslös efter dessa 8 veckor. Men jag är inte van tiderna än. Måste få in rutinen sedan kommer det nog gå fort. Jag saknar vara på Vivsta Skola med Rolf Kempe. Det var så intressant. Varje dag var det något nytt. Visst vi körde samma med alla klasser. Men det var det där, när man fick se glädjen på barnen medans dom hade idrott. När vi lekte gammel gäddan. När jag stod i mitten och jagade de små liven. Dom skrattade och stojade. När vi spelade brännboll och det vart mycket roligare så fort jag var med. Det är ganska roligt det där. Barnen kan tycka det är jätte tråkigt och dem flesta står och gnäller för att det är tråkigt, då säger jag att jag kan vara med en stund då vill alla vara med och då är det inte tråkigt längre.
Saknar när jag och Rolf stod/satt i lärarrummet och hade alla disskutioner. När lärarna dömde ut varandra. När man själv gick där trodde man bara att dom satt och disskutera massa skolarbeten med varandra hela tiden och att det nog var, URTRIST.

Tvärt om, hela tiden var det glada ansikten, inte bara för att dom fick ha en kaffe kopp i handen utan för att det var alla skämt och även allvaret som gjorde dem glada av att ha en sån arbetsgrupp. Där alla ställde upp. På sitt sätt.

Det finns en plats där jag trivs så fruktansvärt bra. Det är, hör och häpna personalrummet/ VAKTMÄSTERIET på E.on Arena. Personalen är helt otroligt undebar. Där skämtar vi om ALLT och det är helt underbart att kunna sitta bara där och disskutera. Jag kan vara på E.on Arena ifrån klockan 07.00 till 23.00. Jag vill aldrig hem därifrån. Jag tror det är få gånger jag har gått hem för att jag velat därifrån. Jag kan inte minnas. Jag vet inte hur jag kom in på detta ämne men det får mig så glad att skriva om det.

Sommaren får en att uppskatta det man har på vintern. Det är dåligt att vi har snö, annars är Sep till Maj undebar. Det är hockey, jag får vara på mitt andra hem. Där är det frid. Där vill jag arbeta. Mitt drömarbete är Vaktmästare på E.on Arena. Skulle Henrik Hansson se detta, jag är er nya generation. Jag skulle aldrig lyckas på samma sätt som Kent, Heine, Tommy, Mats ,Urban och vi får absolut inte glömma SVEN NORDIN. Huvudbasen på E.on Arena!!!!

Svisse är kugghjulet. Utan Sven är det ingen E.on Arena. Det finns nästan inte i mitt kapitulär att gå på hockey utan att titta upp mot Sven´s plats och vinka. Det är halva matchen.

Nej tiden försvann. Går fort när man har roligt. Ska upp tidigt.

Ha det bra

Pierre Hammarström


Kommentarer
Postat av: Morbror Heine

Tack för de varma orden om oss istekniker på E.on Arena. Det är precis lika skoj för oss när du dyker in med kepan på sned. Vi ger och tar mellan borden i personalrummet och du vet ju vilka dikussioner det kan bli, särskilt i pauserna på en elitseriematch. Hoppas det går bra att jobba på "The Eagle" ;-)

2010-07-01 @ 00:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0