Midsommar

Hejsan,

Idag har det varit det typiska midsommar vädret. Regnat åskat och blixtrat. Verkligen blixtrat. Mamma, pappa, Emma, Mattias och jag själv satt och pratade efter middagen, då bara smäller det till och det sprakar efter backen. Väldigt läskigt, sedan så ringer mamma´s telefon och då berättar Annica Hedörn att det brinner på våran sida av sjön. Pappa brandman som han är springer till bilen. Jag och Mattias sprang efter. När vi väl hitta branden så var det redan övertänt men vi kunde rädda en lada som stod bredvid. Jag glömde att berätta att det var en annan lada som brann. Den var tom. Lite olika matrial men inget liv fanns i den.

Det var synd för jag sprang ifrån både kamera och telefon. Så jag har tyvärr inga bilder men det var ganska vackert att stå att titta på. Pappa´s brandmanna vanor kommer fram och han tar snabbt tag i situationen. Brandkåren, polisen och ambulansen kommer. Varför ambulansen ska dit det förstår jag inte men i alla fall. Det vart som det heter på brandmanna språk, LSB = Låt Skiten Brinna.

Nu sitter Emma, Mattias och tittar på film, Into The Blue. Ska slå mig ner jag också.

Ha en fortsatt trevlig midsommar.

--=|Pierre|=--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0