When are you going to decide your future?

Helloj!


Livet rullar på. Alla jobbar eller så är alla lediga och bara njuter av sin ledighet. Eftersom vädret är som det är, muligt,varmt och regnar om vart annat så kan det vara svårt att njuta av vädret. Det kanske finns dem som njuter av denna värme, kommentera och låt mig veta.

Jag har i alla fall kommit fram efter en lång tid av funderingar. Denna blogg kommer handla om mig, självklart. Men framöver kommer det stå väldigt mycket om dem 2 lag jag håller varmt om hjärtat. Timrå IK och Arsenal FC.
Jag har alltid älskat Arsenal men eftersom Barcelona alltid vunnit titlar har man skjutit Arsenal åt sidan dem senaste åren. Men missförstå mig inte. Jag gillar inte FC Barcelona bara för att dem vinner titlar. Jag gillar deras sett att spela fotboll. Men allting runt omkring FC Barcelona hatar jag. Jag hatar deras sett att förhandla om spelare. Deras gerilla förhandlingar. Dom låter spelare i FC Barcelona smöra för spelaren dem ska värva. Jag talar självklart om Cesc Fabregas. Arsenal´s kapten, bästa spelare och framsidan av Arsenal.

Francesc Fàbregas , född 4 maj 1987 i Arenys de mar i Spanien, är en spansk fotbollsspelare, (mittfältare).

Den 11 september 2003 skrev den spanska tonåringen "Cesc" Fàbregas på ett kontrakt för Arsenal FC. Han kom från den spanska toppklubben FC Barcelona. I oktober samma år gjorde Fàbregas debut för Arsenal FC i Carling Cup mot Rotherham United. När Fàbregas spelade den matchen var han 16 år och 177 dagar gammal vilket gjorde honom till den yngsta fotbollsspelaren i Arsenal FC genom tiderna. Han satte ett nytt rekord i sin andra match i Arsenal FC mot Wolverhamoton Wanders då han även blev den yngsta målskytten i klubben genom tiderna. Fàbregas form gjorde att han blev uttagen till Spaniens U 18-landslag för att spela EM i fotboll.

Säsongen 2004/2005 vart den dåvarande kaptenen Patrick Vieria skadad så Cesc fick ta över ansvaret¨på mittfältet. Han gjorde sitt första mål i matchen mot Blackburn. Sen den dagen har han varit arsenals största stjärna.

Så nu håller FC BarceLÅNA på att försöka värva honom. Spelare som Pyoul,Pique,Xavi,Valdés,Pedro och Messi kommenterat denna härva. Dem bara pratar om hans Barcelona DNA. Men BarceLÅNA är så himla skuldsatta så dom har inte råd att köpa honom för dem pengar Arsenal ska ha. Barcelona vill betala 350-400 miljoner för Cesc, men han är värd minst 600 milj, men eftersom Barcelona gick back 77 miljoner förra året så är det omöjligt. Alltså har dom smörat för honom. Speciellt under VM i SydAfrka, då han spenderade varje dag med alla spelare förutom Messi i 2-3 veckors tid. Då hade dom chansen att övertyga honom att lämna Arsenal. 

Men Arsenal vill inte sälja. Så jag säger såhär. LÄMNA FABREGAS OCH ARSENAL I FRED!

Tack för mig!

Pierre Hammarström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0