Oh, vilken härlig da´

la la la la la, man skulle tro att jag sjunger ut en hejar ramsa efter att sett Tyskland spela ut Diego Maradonna´s Argentina. Men i själva verket sjunger jag ut den fantastiska Ted Gärdestad´s låt. Varje ledig tid så spelas Ted i mina hörlurar.

Idag, vaknade jag vid ungefär 9 tiden. Och gud så skönt det var att lägga sig halv tolv när man steg upp fem i sex och jobbat hela dagen. Började med att förflytta kudde, täcke och mig själv till soffan för att se klart Ocean´s eleven. Möcket bra film (på lite skånsk dialekt). Absolut inte första gången jag såg den men den var bättre nu när man är äldre och lever in lite granna i själva händelsen. Sedan åt jag frukost med min kära syster innan hon gick på arbetet. Stackarn. Arbeta en vacker dag som denna, i och för sig har jag enbart suttit inne och sett på fotboll hela dagen. Nu ska jag cykla till mitt tredje hem och se Spanien-Paraguay.

Mitt första hem är självklart hemma hos mamma och pappa där jag just nu befinner mig. Mitt andra hem är E.on Arena. Jag har uttryckt min kärlek till den platsen tidigare men det går inte att sluta prata om sin kärlek. Fråga Markus Birro. Varje gång han pratar kärlek, då kan han börja vid sin son Milo Totti Birro (hela hans namn) och sluta vid sitt Azur blåa landslag, Italien.

I halvlek lagade jag lite pyttipanna och det var gott. Fantastiskt. Nej nu ska jag packa ihop, diska undan innan jag cyklar till Emma som slutar vid 21 tiden. Men jag har ingenting att bjuda henne på. Kladd kaka går alltid, eller vad säger Mattias AKA FRAS. Men något sådant blir det ikke. Det är som jag sagt tidigare dags att byta ut fettet mot muskler. Jag går ungefär 3-4 kilometer varje dag på arbetet. Men när Mattias AKA Fras kommer till Heine så ska jag ta mig till antingen E.on Arena´s gym eller till Etic, Mattias AKA Fras har tagit på sig rollen som min personliga tränare. Han vet inte om det ännu men han ska allt få veta. Sin om sin tid så vet han.

Det blir nog en live blogg till, kanske i Tyskland´s semi-final. Det beror på vad läsarna vill. Skriv gärna i kommentators fältet hur ni vill ha det och vilken match som ni önskar.

Nu ska jag cykla till Emma, dammsuga och städa undan lite.

Ha det bra

Pierre Hammarström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0