Himlen Är Oskyldigt Blå

Hejsan!

Idag har varit en fatastisk dag. Det har varit varmt. Nästan äckligt varmt. Det blir ju det för inom jobbet har jag en svart T-Shirt. Sedan får inte vaktmästarna inom HSB ha på sig kortbyxor. Det blir äckligt varmt eftersom det är sol överallt uppe på Brf Örnen. Men det är som det ska vara! Varmt och jag vill gratulera till alla som har semester. Ni prickade verkligen rätt semesterperiod. Lite tråkigt att det är kallt i sjöar och i det fantastiksa havet. Jag var upp till festlokalen Örnen har, och det är på 7de våningen i huset närmast vägen. Du ser hur långt som helst därifrån. Det är otroligt fantastiskt. Men bäst av allt är havet.

Min dröm är att se en valrygg komma upp. Jag önskar mer djurliv i Östersjön. Det är så dött. Men det är i alla fall otroligt vackert att stå där och spana ut över havet. Jag skulle inte kunna bo i mitten av landet. Att inte leva bredvid havet.

Nu har jag helg! Imorgon har jag lite små planer framför mig. Jag ska hem till Nygatan och titta på fotbollen. Då stjäler jag Emma´s dator medans hon jobbar. Tar med mig den hem för att lyssna på Live kommentarer. Hemma är Internet bättre än Emma´s Tele2.

Fotbolls matchen mellan Holland-Brasilien var lika fantastisk, otrolig och händelserik. Brasilien tar ledningen med 1-0 och leker sig igenom första halvlek. Alla pratade om att Brasilien var i semi-final. Men Holland tog sig samma och tack vare Wesley Snejder som för övrigt var dominant i andra halvleken. Han skjöt iväg ett chans skott som gick förbi Julió Cesár i Brasiliens mål. Den tar även på en brasiliansk huvud och in i mål. Sedan nickar Wesley in en hörna. Sista 15 minuterna (tillägstid inräknad) så var det massor av adrelin och känslor. Domarna var bra och höll sig lugna. Matchen slutade i alla fall 2-1 exakt som jag tippat. Jag har haft rätt på 2 av 5 i detta VM.

Min syster slutar om en kvart. Ska överaska henne med att möta henne.
Ha det bra och jag hoppas verkligen att ni har det bra här på bloggen. Jag försöker skriva om intressanta saker.

Cheers

Pierre Hammarström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0