Uppmärksamhet



Uppmärksamhet är någonting alla vill ha, vissa lite för mycket men vissa lite mindre. I fjol när jag jobbade på Örnen så hade jag kepsen bak och fram. Det var nog ingen som hejade eller gjorde någonting för att hälsa. Man kan ju ge en nick, blinka till eller bara flina lite snällt. Man kan säga hej på så många sätt. Men det var ingen som hälsade. Förutom pappas´s gamla arbetskamrat.

 Men i år när jag skippat kepsen och kör frilla hälsar alla?
Samma människor kan ju inte mognat så mycket på ett år? Samma människa som gjorde allt för att inte behöva hälsa vinkar och flinar när man kommer och går. Det skrämmande är att det är vuxna som gör det. Ungarna hälsar hej vilt för jag hade dem på vivsta skola för några månader sedan. Så dom hälsar. Men nu hälsar dem vuxna också. Jag tar det lite personligt. Varför ville dem inte hälsa när jag hade kepsen? Så många frågor om varför folk inte hejar på ungdomar som inte är "normalt" klädd.

Sedan tycker jag att basketen i sverige borde få större uppmärksamhet. Den där förbannade fotbolls Allsvenskan kan dom fylla tidningen med men att Sverige´s första NBA draftade spelaren ska spela för svenska landslaget hemma i Borås då skriver dem en liten notis? Att våran största spelare igenom tiderna. Joackim Novah tar man inte som svensk. Därför blir Jonas Jerebko den första, en 208 centimeter långa och 104 kilo tunga svensk. Han vart draftad av mitt kära Detroit Pistons. Han hade ett kanon år som rookie. Han snittade 9.3 poäng på 80 matcher. Han startade 73 matcher av 80 vilket var mest i hela Detroit. Han tog 6 defensiva retuerer per match och 3 offensiva per match. 9 poäng som forward och som rookie är bra. Sedan ska man ju veta att han fick alltid möta dom svåraste spelarna. Hade alltid den bästa mot sig. Tex, när Detroit spelade mot Cleavland Cavaliers då fick han möta LeBron James. Bästa spelaren i ligan. När dem spelade mot Los Angles Lakers då spelade han antingen mot Kobe Bryant eller Pau Gasol. O.s.v. Jag kan dra hur många som helst. Men han fick alltid spela mot den svåraste spelaren. Men i alla fall så skriver dem ingenting om där förbannade fotbolls Allsvenskan kan dom fylla tidningen med men att Sverige´s första NBA draftade spelaren ska spela för svenska landslaget hemma i Borås då skriver dem en liten notis? Att våran största spelare igenom tiderna. Joackim Novah tar man inte som svensk. Därför blir Jonas Jerebko den första, en 208 centimeter långa och 104 kilo tunga svensk. Han vart draftad av mitt kära Detroit Pistons. Han hade ett kanon år som rookie. Han snittade 9.3 poäng på 80 matcher. Han startade 73 matcher av 80 vilket var mest i hela Detroit. Han tog 6 defensiva retuerer per match och 3 offensiva per match. 9 poäng som forward och som rookie är bra. Sedan ska man ju veta att han fick alltid möta dom svåraste spelarna.

 Hade alltid den bästa mot sig. Tex, när Detroit spelade mot Cleavland Cavaliers då fick han möta LeBron James. Bästa spelaren i ligan. När dem spelade mot Los Angles Lakers då spelade han antingen mot Kobe Bryant eller Pau Gasol. O.s.v. Jag kan dra hur många som helst. Men han fick alltid spela mot den svåraste spelaren. Men i alla fall så skriver dem ingenting om han under säsongen? Men vardags mat som att Andreas Svensson är skadad för 100 gången i följd, då skriver dem stora repotage, sedan ställer dem frågan till Jonas att varför är basketen så liten i Sverige?

Det är deras jobb att medla ut till ungdomarna som läser tidningen att det går att komma från sverige och spela i världens bästa basketliga. Nej, Basket måste få större uppmerksamhet. Skit i skadade Anders Svensson och skriv om en frisk Jonas Jerebko!

Jag kanske låter bitter men jag säger som Tony Rickardsson, ja e int bitter,

Pierre Hammarström

jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0