Sommaren är undebar.

Dagen är fantastisk. Solen skiner, det är varmt och ändå sitter jag med persiennerna nere. Jag tycker det är lite äckligt varmt.

Men det är fantastiskt. Jag saknar inte kylan, halkan eller alla kläder man måste ta på sig när man ska gå ut.

Bara för att gå ut med hundarna i en kvart så måste man stå i 10 minuter för att klä på sig.

Nu öppnar man bara dörren, tar på sig sina "foppa" toffler och kliver ut. Det är otroligt skönt.

Känna lukten av nyklippt gräs. Skönt att slippa skotta snö. Stå i 5-10 minuter och kasta snö för att sedan en timme senare så är det lika mycket igen.

Sommaren är fantastisk. Synd att den är så kort. Vintern är ungefär 4-5 månader medans sommaren är 2 månader och har vi tur så är den 3 månader.

Igår kväll när jag gick ut med hundarna så var det 19-20 grader.

Sommaren är så fantastisk. Man kan ha dörren öppen och känna dofterna från gräset, folken som grillar och tilll och med hur än vidrigt surströmming luktar så är det ett vackert tecken på att det är semester, sommar och alla har glatt humör.

Nu börjar semestrarna ta slut. Sommarlovet för dem som har det tar slut. "Elendet" börjar. Jag ska för första gången känna på hur det är att vara arbetslös. Eller jag rättar mig själv. Jag ska för första gången känna hur det är att vara arbetssökande.

Jag vill ha ett fast arbete. Det spelar ingenroll ifall det är vaktmästare, bankman eller fiskare ute på de 7 haven.

Jag vill ha ett arbete där jag kan försörja mig själv. Flytta hemifrån. Skaffa mig ett eget ställe där jag kan kalla mitt hem. Mamma och pappas radhus eller lägenhet vad det nu än blir kommer alltid vara hemma, men när jag skaffar eget så blir det MITT hem.

Jag vill bli oberoende av mina föräldrar. Jag vill bli riktigt vuxen med ett riktigt ansvar. Jag gillar att ha ansvar.

Men först ska jag njuta av det sista av denna sommar. Sedan börjar "elendet" med hösten, vintern,våren och sedan står vi där igen och drar in de första dofterna från alla grillar runt om Timrå. 

Pierre Hammarström 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0