Inte friskt. Men fantastiskt!

Fantastikst var ordet.

Dirty Dixxx är fantastiska. Jag har haft dem på telefonen när jag jobbat och lyssnat så jag blivit less. Så jag hade lite onda tankar när jag var påväg till Jenny för lite förfest. När jag kom dit satt bandet där och laddade. Lite senare anlände Jenny med Frida om jag inte minns fel, har i alla fall för mig att hon heter så. Sedan fortsatte folket att strömma in. Vid 19.30 vandrade folksamlingen på ungefär 15-20 personer till torget. Jag funderade, ska jag verkligen orka höra alla låtar igen. Men när killarna klev upp på scenen och dom körde första 5 sekundern. Vi stod längst fram så när trummisen trumma igång så kände man trycket i bröstkorgen.

Vilken helt och hållet magisk nytändning. Det var min första live spelning, om man räknar bort Shake för 5-6 år sedan. Eller vad säger jag. Jag har ju varit på dandsbanskampen när Fredrik lirade. Men jag kallar Dirty Dixxx min officiella "debut." När jag gick hem gick jag med huvudet högt. Det gör jag fortfarande. Det var otroligt bra. 

Jag är 19 år´.
Det är uppenbart något fel på mig, inne i skallen. Eftersom jag skriver mina känslor efter EN spelning.

Inte friskt.

Men fantastiskt.

Pierre Hammarström


Kommentarer
Postat av: Jenny

sv: Tack, detsamma! :)

Vad roligt att du tyckte att spelningen var bra! :)

2010-08-12 @ 16:44:28
URL: http://onewaytorock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0